The Coca-Cola Company & Changing Ways

Coca-Cola
x
Changing Ways

Verantwoorde voedingskeuzes

2020 - heden

Om meer positieve impact op de wereld te maken, is het belangrijk dat verantwoorde keuzes het meest gebruikelijk worden. Hoe stimuleren we mensen om meer verantwoorde voedingskeuzes te maken?

Met een overzicht van knoppen voor verantwoorde voedingskeuzes

  • De Gedragskaart laat zien welke knoppen invloed hebben op gedrag

  • Op basis hiervan kunnen we snel en gemakkelijk effectieve acties ontwikkelen die verantwoorde keuzes stimuleren

  • En kunnen we onderbouwde lange termijn plannen maken om structureel op dit onderwerp in te zetten 

CCEP (VV) - Gedragskaart Verantwoorde voedingskeuzes (1).png
Door onze inzichten te delen om de impact te vergroten

 

  • We delen acties, vooruitgang en gedragsinzichten over verantwoorde voedingskeuzes om de impact te vergroten, zowel intern als extern

  • Bijvoorbeeld tijdens OPEN 2021

Door optimalisatie van het proces van plannen en ambities naar actie

  • De Gedragskaart geeft inzicht in het proces van plannen maken op hoofdkantoor tot het succesvol en structureel doorvoeren ervan in de supermarkt

  • We optimaliseren dit proces door ervoor te zorgen dat de juiste knoppen geraakt worden

Door de keuze voor suikervrije frisdrank in supermarkten te stimuleren

 

  • ​We geven advies over hoe je in de supermarkt het meest effectief verantwoorde keuzes kunt uitlokken

  • We ontwikkelen activaties om de keuze voor suikervrij in het frisdrankschap van supermarkten te stimuleren

Meer over verantwoorde voedingskeuzes:
Interview

Strategie Coca-Cola: ‘Verantwoord kiezen makkelijk maken’ 

Interview

Hoe Coca-Cola van suikervrij de standaard wil maken

Artikel

Gezonde voedingskeuzes stimuleren in de supermarkt

Post

Gezonde voedingskeuzes stimuleren tijdens een dagje uit

 
 

Recycling

2018 - heden

Alleen als mensen hun lege verpakkingen op de juiste manier weer inleveren, kunnen doelstellingen op het gebied van recycling gehaald worden. Hoe stimuleren we mensen om hun afval te scheiden en te recyclen?

Door de zomercampagne van 2019 te richten op recycling
Zomercampagne 2019 - Don't buy Coca-Cola if you don't help us recycle.png
Met effectieve interventies op maat gemaakt voor verschillende organisaties

  • We geven advies aan verschillende klanten van Coca-Cola over hoe zij in hun situatie effectief recycling kunnen stimuleren

  • We ontwikkelen geschikte interventies, specifiek voor verschillende organisaties, doelgroepen en locaties

  • Onder andere voor de Radboud Universiteit, de Efteling, en verschillende festivals

2200563.CC CW Radboud Universiteit Sticker dienblad 100x100mm v3.png
Door onze inzichten te delen om de impact te vergroten

 

  • We delen acties, vooruitgang en gedragsinzichten over recycling om de impact te vergroten, zowel intern als extern

  • Bijvoorbeeld tijdens OPEN Live 2020

  • En tijdens een panelgesprek over 100% rPET in België

Meer over afval scheiden en recyclen:
Interview

Hoe Coca-Cola consument aanmoedigt om te recyclen (p.10-11)

Artikel

Afval scheiden en recyclen: tips & tricks