top of page

Let op: organisaties kunnen nog deelnemen aan dit onderzoek.

Loop jij graag voorop op het gebied van duurzaamheid? En ben je geïnteresseerd in de mogelijkheden van herbruikbare en/of hervulbare verpakkingen voor jouw organisatie?​

Op dit moment zijn we bezig met een innovatief gedragsonderzoek om van het gebruik van herbruikbare/hervulbare verpakkingen door consumenten en organisaties in de Nederlandse voedingsbranche een succes te maken.

Aanleiding onderzoek:
  • Strengere wet- en regelgeving op het gebied van verpakkingen

  • Hoge kosten en een sterke toename van grondstofprijzen

  • Consumenten vinden duurzame verpakkingen steeds belangrijker en staan welwillend tegenover het hergebruik van verpakkingen

  • Er wordt al flink geïnvesteerd in innovaties op dit gebied, maar deze slaan nog niet echt goed aan bij het grote publiek

 

Er is dus nog veel potentie voor groei in de markt van herbruikbare/hervulbare verpakkingen. Dit onderzoek helpt de voedingsbranche om deze potentie optimaal te benutten.

Opzet onderzoek:
  • Inzicht in hoe consumenten keuzes maken als het gaat om herbruikbare/hervulbare verpakkingen

  • Concrete en praktische adviezen over hoe organisaties het gebruik van deze verpakkingen bij consumenten kunnen stimuleren

  • Antwoord op de vraag hoe organisaties in de voedingsbranche in Nederland optimaal kunnen profiteren van de potentie en de groeiende markt van herbruikbare en hervulbare verpakkingen

bottom of page